-در هنگام فاتحه خواندن حتماً بايد دعاي اللّهم اغفر للمؤمنين و المؤمنات و المسلمين و المسلمات را بگويند و بعد سوره حمد و توحيد را بخوانندّ آيا در غير اين صورت فاتحه خواندن درست نيست؟

(12752)
-نام پدر و مادر حضرت مريم چيست؟

(11176)
-پيامبري كه پدر داشت امّا مادر نداشت , چه كسي بود؟

(8473)
-خوش صداترين پيامبر چه نام داشته است؟

(4622)
-چرا خداوند به ابراهيم((عليه السلام)) لقب خليل الله را عطا كرد؟
(2444)
-چرا نام پيامبر قوم لوط، لوط بوده ، مگر نه اين كه نام انبياي الهي با مسمي بوده و كامل و زيبا؟توضيح دهيد معنا و مفهوم لوط چيست؟

(1502)
-بعضي مي گويند: حضرت ابراهيم در روز سيزده بدر كه مردم به بيرون شهر رفته بودند, بت هارا شكست و مي گويند: درست نيست در اين روز به بيرون شهر برويم ; آيا اين گفته درست است ؟

(1344)
-چرا حضرت داوود با اين كه از پيامبران اولوالعزم نبود، داراي كتاب زبور بوده است؟

(1147)
-علت حرام و گناه بودن غيبت چيست؟ چرا دين اسلام بر اين موضوع حساس ميباشد و به شدت از آن نهي ميكند؟

(950)
-آيا كتاب زبور داود به زبان فارسي موجود است ؟

(833)
-جدا نمودن آيين مقدس اسلام از سنتهاي باطل چگونه است؟
(0)
-آيين كامل چه آييني است؟ و چرا بعضي اديان نسبت به بعضي ديگر كاملترند؟
(0)
-آيا كساني كه به وجود آييني به نام اسلام پي برده اند ولي به آن معتقد نمي باشند، مستحق كيفرند؟
(0)
-مفهوم آزادي در اسلام چيست(0)
-اخباريين چه كساني اند؟
(0)
-1ـ چرا بين اديان الهي تفاوت وجوددارد درحالي كه خداوند تمام احكام را بر پيامبران نازل فرموده اند پس چرا تفاوت در نماز و روزه و ساير احكام وجود دارد؟(0)
-1ـ چرا به پيروان اديان الهي كافر مي گويند در حاليكه آنها نيز پيرو دين خداوند هستند ؟(0)
-2- چرا بعضي مردم مسيحي هستند ؟ با اين كه بيشتر جمعيت دنيا رامسلمانان تشكيل مي دهند ؟(0)
-آيا مسيحيان و يهوديان و ..... به بهشت مي ورند.؟ ( به نظر من اين با منطق جور در نمي آيد كه در اديان ديگر كسي مذهبي شناخته مي شود و به خاطر خدا كار نيك مي كند و به جهنم برود به خاطر اينكه دينش اسلام نبود )(0)
-پـيـغـمبر اسلام مي گويد : به آييني مبعوث شده ام كه عمل به آن براي همه سهل و آسان است اگر آسان بودن شريعت و آيين خوب است پس چرا در اقوام و مذاهب پيشين نبوده ؟(0)
-جدا نمودن آيين مقدس اسلام از سنتهاي باطل چگونه است؟
(0)
-آيين كامل چه آييني است؟ و چرا بعضي اديان نسبت به بعضي ديگر كاملترند؟
(0)
-آيا كساني كه به وجود آييني به نام اسلام پي برده اند ولي به آن معتقد نمي باشند، مستحق كيفرند؟
(0)
-مفهوم آزادي در اسلام چيست(0)
-اخباريين چه كساني اند؟
(0)
-1ـ چرا بين اديان الهي تفاوت وجوددارد درحالي كه خداوند تمام احكام را بر پيامبران نازل فرموده اند پس چرا تفاوت در نماز و روزه و ساير احكام وجود دارد؟(0)
-1ـ چرا به پيروان اديان الهي كافر مي گويند در حاليكه آنها نيز پيرو دين خداوند هستند ؟(0)
-2- چرا بعضي مردم مسيحي هستند ؟ با اين كه بيشتر جمعيت دنيا رامسلمانان تشكيل مي دهند ؟(0)
-آيا مسيحيان و يهوديان و ..... به بهشت مي ورند.؟ ( به نظر من اين با منطق جور در نمي آيد كه در اديان ديگر كسي مذهبي شناخته مي شود و به خاطر خدا كار نيك مي كند و به جهنم برود به خاطر اينكه دينش اسلام نبود )(0)
-پـيـغـمبر اسلام مي گويد : به آييني مبعوث شده ام كه عمل به آن براي همه سهل و آسان است اگر آسان بودن شريعت و آيين خوب است پس چرا در اقوام و مذاهب پيشين نبوده ؟(0)

مطالب این بخش جمع آوری شده از مراکز و مؤسسات مختلف پاسخگویی می باشد و بعضا ممکن است با دیدگاه و نظرات این مؤسسه (تحقیقاتی حضرت ولی عصر (عج)) یکسان نباشد.
و طبیعتا مسئولیت پاسخ هایی ارائه شده با مراکز پاسخ دهنده می باشد.

  کد مطلب:26095 شنبه 1 فروردين 1394 آمار بازدید:0

1- چگونه يك جوان مي تواند درمسئله توحيد(مطمئن شدن به وجود خدا) سريع پيشرفت كند؟

2- آيا اين مساله حقيقت نداردكه تا مساله وجود خداوند يقين نشود بقيه مسائل لنگ مي زند پس چطور يك جوان كه در اين مساله گير دارد مي تواند جنبه هاي ديگر ديني خودرا (نبوت, معاد, وغيره ...) را مستحكم كند؟

3- خوبي وبدي براي خدا وانسان چه حالتي دارد آيا مطلق است يا خير؟ وآيا اين مساله درست نيست كه منشاء تمام جستجوهاي انسان واز اين خانه به خانه ديگر عدم توحيد (مطمئن بودن) است ؟



اساس همه معارف و عقايد, توحيد است . يعني شناخت خداي هستي بخش واعتقاد به كتايي او بقيه عقايد, اختلافات و حتي احكام همه وهمهجلوه هاي توحيد مي باشند.

بع تعبير امام خميني(ره) (( عبادات اجزاء توحيد درملك بدن است)) اخلاقيات خوب هم مثل جود و سخاوت و شجاعت تجلي توحيد دربعد نفس انسان است, معاد يعني بازگشت مخلوقات به خالق شان سير به سوي توحيدات, تحقق همين به وحدت رسيدن, نبوت هم درامتداد همين بازگشت معنا مي يابد. يعني , نشان دادن داههاي وصول به توحيد به بندگان ودستگيري از بندگان درسير بازگشت به سوي خداي تعالي .

بااين توضيح اگر كسي يكي از افعال خود را اصلاح كند هم دراخلاق او تاثير سازنده مي گذارد وهم عقيده او پاك تر مي شود يعني رابطه روشن تري با خداي خود پيدا مي كند . اگر كسي با فكر و مطالعه به خداي خودش واسماءوصفات اوبيشتر آشنا گردد, اين عقيده زلال همت او را به عمل سازند وعبادات متوجه مي نمايد. بنابراين ظاهر و باطن يك رابطه حقيقي با هم دارند .از اين رو بنده چه در ظاهر و چه درباطن در حال تلاش باشد ثمره اين تلاش منجربه اصلاح كلي او وتقرب او به خداي متعال مي گردد. اما مشخص است كه ارزش تلاش دراموري كه اساسي است واثرات آن باقي است بيشتر از كارايي كه ثمره آن موقت است وآثارش ناپايدار.





مطالب این بخش جمع آوری شده از مراکز و مؤسسات مختلف پاسخگویی می باشد و بعضا ممکن است با دیدگاه و نظرات این مؤسسه (تحقیقاتی حضرت ولی عصر (عج)) یکسان نباشد.
و طبیعتا مسئولیت پاسخ هایی ارائه شده با مراکز پاسخ دهنده می باشد.